Betalen voor omrijden over een randweg/verbindingsweg door het Kemmerbos?
Tijdens discussies over het randwegplan van de projectgroep Oirschot Blijvend Verbonden stelde OBV 'top-down' voor om Koolmond af te sluiten voor auto's. Voor open houden pleiten daarentegen de uitkomsten van Gerard Vinke's actie 'Houdt de Eindhovensedijk open voor auto's , Het D66 Groene Corridor referendum, Een burgerpanel onderzoek naar de Groene Corridor en 'de Kanaalbruggen enquete'. Deze gaan juist uit van de behoeftes van de burgers 'bottom up' . Onderstaande berekeningen geven de meerkosten aan voor automobilisten in geval van een randweg door de Kemmer t.o.v. het open houden van Koolmond. Het alternatieve trace over Zwanenburg en de doelgroep automobilisten uit de Beerzen, zijn hierin nog niet meegenomen. Dit is een jaar later alsnog gebeurd in het rapport Randwegplannen 'Top down & bottom up' alternatieven , dat u ook op deze website kunt vinden onder studies en plannen.